Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 54  -  FORÅR 1978     side    6

     
 

N. H. Høyer-Nielsen er et eksempel på et DVK-medlem der holder en bestemt linje. Alle hans vogne er GM-fabrikater, og det er fortrinsvis større modeller.
   Høyer-Nielsen præsenterer her selv køretøjerne (hvoraf Chevrolet 1949 dog for nylig er afhændet): 

CHEVROLET 1931 
Bilen har kørt indtil 1974. Da ejeren døde lod datteren bilen klodse op i garagen. Køretøjet er derfor velbevaret, men skal restaureres.

 

Jeg fandt den efter at have fået et tip fra min nabo.
   Ved første henvendelse var „bedstefars bil" ikke til salg, men efter at have holdt forbindelsen ved lige i et års tid, lykkedes det at hjemføre den i maj.
   Da jeg første gang så Chevroletten var den forsynet med nogle primitive sideruder, og der var syet et stykke i kalechen, således at den var helt lukket i siden. Ved en opringning til Fuglsbjerg fik jeg forklaret forskellen på en cabriolet og en roadster, en forskel jeg ikke kendte til på

 

daværende tidspunkt. Jeg fik selvfølgelig travlt med at komme ud at se på vidunderet igen, og kunne til min glæde konstatere at det var en roadster. Efter at have hjemtaget vognen kunne jeg med en skruetrækker fjerne de uoriginale dele. Restaurering forventes påbegyndt efteråret 1978.



CADILLAC 60S 1939 
Bilen har været i brug indtil ca. 1965. Siden da har den bl. a. stået hos Fuglsbjerg på det daværende Stenderup Bilmuseum. Jeg købte den i 1975.
   Jeg har fundet frem til at følgende ejere har kørt i bilen:
Direktøren for GM INTERNATIONAL A/S, Albin G. Madsen, karrosserifabrikant Ørum-Petersen i Herning, en godsejer på Djursland, og en pensioneret privatchauffør (navn ukendt). Ørum-Petersen, der nu er død, fortalte mig at han bestemt mente, at bilens første ejer var dansk-amerikaneren William S. Knudsen, der var på 3 måneders ferie i Danmark i 1939.
   William S. Knudsen var som bekendt chef for GM ca. 37-40, hvorefter han blev leder af USA's krigsproduktion. Jeg har ikke fået dette endeligt bekræftet.
   Bilen er i dag stadig køreklar og uden
                            (fortsættes side 8)