Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 54  -  FORÃ…R 1978     side  10

     
 

   Et af vore vigtigste mÃ¥l er at kunne give medlemmerne sÃ¥ komplet en beskrivelse af de forskellige modeller som muligt. Som grundlag for dette arbejde, vil vi naturligvis først og fremmest støtte os til eksisterende litteratur, som brochurer, reparationsbøger, instruktionsbøger, cirkulæreskrivelser og sidst men ikke mindst diverse bogværker. Som optakt vil vi derfor udarbejde en litteraturliste over al eksisterende litteratur og dette er Bent Nielsen, Kastrup, flittigt gÃ¥et i kast med. Det er sÃ¥ meningen, at vi efterhÃ¥nden som en skitse til de forskellige modeller fremstÃ¥r, vil kontakte de medlemmer, som har erfaring og kendskab gennem restaureringsarbejde og bede dem deltage inden for netop, den model som vedkommende er specialist i. Mange henvendelser har bestyrket formodningen om, at netop vognbeskrivelsen mÃ¥ være en af hovedopgaverne med registrerings arbejdet.
   Hvad angÃ¥r eksisterende Citroën-litteratur i DVK's varetægt har vi fÃ¥et oplyst, at klubben praktisk taget intet ligger inde med, sÃ¥ ogsÃ¥ her ligger der i forbindelse med udarbejdelsen af listen en stor opgave og opbakning fra medlemmer med kendskab til og besiddelse af litteratur.
   Der er endnu mange ting vi har lyst at tage fat pÃ¥, idet vi hÃ¥ber pÃ¥ en levedygtig

fremtid med et indhold, der bibringer så mange som muligt et udbytte.
Venlig hilsen - f. CITROÉN-REGISTRET
          Bent Landsvig Larsen, Brønshøj.

SIDEN SIDST (forsat fra side 4).
Regina". - - - Den eksport af en dejlig Packard 1929 vi omtalte i sidste nummer forekommer nu så meget mere begrædelig som det viser sig at et eller måske to DVK- medlemmer havde været parat til at betale samme pris - hvis de bare havde vidst at vognen var til salg. Som bekendt koster det ikke noget at sætte en annonce i VeteranTidende, og skulle det en sjælden gang være for langsomt er der Berlingske Søndag og Jyllands-Posten. Der er ikke rigtigt nogen undskyldning for at overtræde DVK's formålsparagraf ved at eksportere biler uden først at have givet hjemmemarkedet en chance. A propos har fa Bohnstedt Petersen (dog ikke DVK-medlem) lige annonceret en stribe urestaurerede biler til salg i Tyskland til ret lave priser. - - - Noget andet er at det måske var på tide at købe nogle af de eksporterede vogne hjem fra Sverige og Tyskland, hvor priserne ikke er slet så høje som man tror. Blikket vendes vanemæssigt mod England, men der er også meget at købe i vores nærmeste nabolande. Også reservedele.

Det kommer i 
BhT

Lad os afsløre lidt af hvad fremtidige numre af Bilhistorisk Tidsskrift kommer til at indeholde. Ib Jensen er ved at skrive en større og rigt illustreret afhandling om dansk bilsport i årene omkring anden verdenskrig. P. D. Ponsel vil tage sig af mærket Hupmobile, og i den sammenhæng vil vi præsentere Georg Christiansens 1910- model. Peter Juel Jeppesen vil berette om Brødrene Glad der for ikke så længe siden lukkede deres meget gamle autosadelmagerværksted på Frederiksberg, særlig kendt for Holbæk limousetterne. Peter Bering behandler Asnæs karrosserifabrik med vægt på cabrioletterne, det samme gør H. J. Beier med Højer karrosserifabrik. Højer- Nielsen arbejder på en stor artikel om Cadillac og LaSalle. P. E. Hansen bebuder en artikel om flyttevogne og Peter Hass håber snart at få tid til at opfylde et gammelt løfte om at skrive om Buick, og det samme gælder Guldager, der vil fortælle om sin Wanderer restaurering. Poul Sachmann leverer mere om sine to Rolls-Royce restaureringer. Endelig samler O. Riisager