Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 54  -  FORÅR 1978     side  27

     
 

24. september under K 80.225. Ejer ubekendt. Ejerskifte igen 29. oktober 1959 til en mekaniker Kaj Svensson - identisk med ophuggeren i Vasbygade i Sydhavnen. Men igen undgik vor Hudson den skæbne der truede, den blev solgt i hel stand til to brødre, bilhandler Jan Frederiksen og stud. polyt. Bjarne Frederiksen i Charlottenlund. Indregistreret 3. juni 1961 under KD 37.051. Endelig i juni 62 købte Henrik Schouw den (som 17-årig) sammen med Steen Hyt-Nielsen for 800 kroner. Nyprisen skal have været 26.000. To år efter blev Schouw eneejer. Hos ham var den i 11 år. Den mellemlandede hos Hans Bo Jacobsen, indtil Mærsk-Møller fik den i efteråret 77. Han har som bekendt i forvejen en lukket 4-dørs Custom 8 1935.
   Schouw gjorde meget ud af restaureringen. Pladearbejdet blev lavet af Luigi Chiastellaro, motoren totalrenoveret af Kenvig og har næppe kørt stort mere end 100 km siden. Originale dele blev skaffet fra en slagtet vogn og fra USA, og der manglede kun lak og indtræk. Endnu savnes også original karburator og vandpumpe.
   Karrosseriet er en Briggs Convertible Coupé, men med vindspejlet sænket så det kun er 13 cm højt, og sideruderne og kalechen ændret tilsvarende. Der blev installeret radio og telefon (!), og langturstank

 

med særlig tyverisikring. Gamle folk hos SMC siger at ændringen blev udført hos Brdr. Olsen i Asnæs, som SMC fik lavet meget hos, særligt Hudson. Det er dog aldrig blevet helt bekræftet, og der er vel

 

4—500 andre muligheder. Måske dukker der oplysninger frem når nu Peter Bering er gået i gang med at dykke i Asnæs karrosserirabriks historie.
                                                   or