|
24. september under K 80.225. Ejer ubekendt. Ejerskifte igen
29. oktober 1959 til en mekaniker Kaj Svensson - identisk med ophuggeren i
Vasbygade i Sydhavnen. Men igen undgik vor Hudson den skæbne der truede,
den blev solgt i hel stand til to brødre, bilhandler Jan Frederiksen og
stud. polyt. Bjarne Frederiksen i Charlottenlund. Indregistreret 3. juni
1961 under KD 37.051. Endelig i juni 62 købte Henrik Schouw den (som
17-årig) sammen med Steen Hyt-Nielsen for 800 kroner. Nyprisen skal have
været 26.000. To år efter blev Schouw eneejer. Hos ham var den i 11 år.
Den mellemlandede hos Hans Bo Jacobsen, indtil Mærsk-Møller fik den i
efteråret 77. Han har som bekendt i forvejen en lukket 4-dørs Custom 8
1935.
Schouw gjorde meget ud af restaureringen. Pladearbejdet blev
lavet af Luigi Chiastellaro, motoren totalrenoveret af Kenvig og har
næppe kørt stort mere end 100 km siden. Originale dele blev skaffet fra
en slagtet vogn og fra USA, og der manglede kun lak og indtræk. Endnu
savnes også original karburator og vandpumpe.
Karrosseriet er en Briggs Convertible Coupé, men med
vindspejlet sænket så det kun er 13 cm højt, og sideruderne og kalechen
ændret tilsvarende. Der blev installeret radio og telefon (!), og
langturstank
|
|
med særlig tyverisikring. Gamle folk
hos SMC siger at ændringen blev udført hos Brdr. Olsen i Asnæs, som
SMC fik lavet meget hos, særligt Hudson. Det er dog aldrig blevet
helt bekræftet, og der er vel |
|
4—500 andre muligheder. Måske dukker der oplysninger
frem når nu Peter Bering er gået i gang med at dykke i Asnæs
karrosserirabriks historie.
or |
|
|