Bilhistorisk Tidsskrift NR. 56 - EFTERÅR 1978 side 3 |
Desværre må man somme tider dementere den gamle
formodning om at veteranbiler er af så godt kram at de ikke kan slås i
stykker. I sommer totalhavarerede Hans-Jørgen Holst med sin Marquette
1930 da en anden trafikant ignorerede sin ubetingede vigepligt ved et
hajgebis. Billedet til venstre er af lidt ældre dato: Den 14. august 1965
blev Leif Grønbæk Thomsens prægtige brugsvogn, en Ford A 1930 phaeton,
knust ved mødet med en VW 1500 i nærheden af Haderslev. Egentlig burde
den have været hugget op, men en trofast ven kasserer man ikke, den blev
skilt ad og lagt på loftet. I mellemtiden har Thomsen arbejdet på
Anholt, Als og Grønland, men nu er han kommet i land igen og hjem til
Haderslev, og nu skal Forden genopstå, med ny ramme, fortøj osv.
Hvornår den bliver færdig? Svært at sige, det er dyrt at få ting lavet
ude, og sådan et bulet karrosseri laver man nok ikke selv, mener Leif
Thomsen. |
ste - at komme i At Tænke Sig, som 10. juli gengav forsiden
på sidste BhT og kunne fortælle at det tydeligt viste Karla Børge bag
rattet i den codylfarvede træbil med to overliggende knaster, og at hun
var i færd med sin første prøvekørsel af Kinderwagens turboudgave af fabrikkens proto-typiske far-mor-og-børn-bil, Baby-Boogie. Vurderingen
lød: Det er bare fast arbejde, den skønneste sæbekasse, og til en pris
der vasker sig. De næste dage lod At Tænke Sig flere gange Den Gamle
Motorredacteur fremture - blandt andet med udtalelsen: »For mig er
kvinder Alfa og Romeo.« - - -. |
FOR- OG BAGSIDEN: |