Bilhistorisk Tidsskrift NR. 56 - EFTERÅR 1978 side 20 |
Veteranstævnet på Islands Brygge |
Det er besynderligt, som stævner kan te sig: Kommer der en
masse forhindringer i vejen under tilrettelægningen, og arrangementet
lige kan nå at komme op at stå på for kort tid, viser det sig, at det,
hvis ikke forhindringerne havde været der, kunne have kørt i det helt
store format, da betingelserne for dette var til stede. |
losning i Kalkbrænderihavnen.Alle deltagere kom gratis på damptur fra Bryggen til Tuborg Havn og retur,
og det var i hvert fald en strålende oplevelse i letskyet solskinsvejr.
Skjelskør viste sig fra den bedste side, selv om den ikke er meget større
end en balje i vandet og kun rummer ca. 20 passagerer under dæk,
Børøysund chokerede hele København med et medbragt batteri Quintus, som
saluterede til alle landkrabberne med brofagene som lydkulisser, og på
Bohuslän opdagede vi, at selv i mild søgang er det danske øl bedre end
svensk med skippersmag, men den sejlede formidabelt. Damperen altså. |
dapp KS 600 fra 1939 med Acap sidevogn. Vagn Håstrup
vigtede sig med både Plymouth Sedan 1933 og Nimbus 1947, mens Henry
Nielsens Austin Seven Saloon 1933 flere gange var lige ved at blive solgt.
Sporveishistorisk Selskab kunne desværre ikke få en sporvogn afsted,
linie 4 havde ellers været lige til kajen. Men man kom med én af
konkurrenten Lars Iversens blå busser, som delte passagerer med linie 41,
så det påfund var sådan set også originalt. |