|
Ringkøbingløbet er blevet DVK's mest traditionsrige
årlige begivenhed, altid med stor deltagelse og samtidig hyggeligt, ikke
mindst fordi ruten kan gå ad gammeldags veje. I år var der jubilæum,
det var 10. gang. I de første mange år var det DVK's lokale tyngdepunkt
E. F. Jacobsen som stod for initiativ og arrangement, de seneste år har
der været Hans Ole Bracher, Børge Jensen, Knud Arhøj, Kurt Jørgensen
og Orla Petersen.
Karakteristisk for Ringkøbingløbet er at det lokker den
gamle garde frem som vi ellers ikke ser så meget mere, og at folk kommer
langvejs fra, der var for eksempel særlige gaver til Lasse As som kom fra
Norge og Svend Åge Jørgensen fra Rønne.
Til venstre Ry Andersens Lancia Lambda 1925, Jørgen Rasmussens Pontiac
1931 roadster og N. O. Westergårds Citroen 5 CV 1922. |
|
Resultaterne blev i øvrigt:
1922-32: l. Steffen Frølich, Ford A 1928, 2. Th. Ry Andersen, Lancia
Lambda 1925, 3. H. Bremland, Ford A 1931.
1933-40: l. A. Bach Sørensen, Mercedes-Benz 170 1937, 2. Finn Olsen, Ford
V8 1933, 3. Kaj Kjeldsen, BMW 327 1938.
1941-53: l. Jørgen Andersen, EMW 1953. Motorcykler: l. Frede Nielsen, New
Hudson 1931.
|
|
Billederne på de næste to sider: I øverste række fra venstre Poul
Prøvegård Christensens Citroën B. 12 1926, nordmanden Lasse Ås' Austin
Seven 1928, Ry Andersen i Lambdaen, og den velkendte Chevrolet 1929-30
reklamevogn, som Carlsberg bryggerierne har haft fra ny. I nederste række
fra venstre bilfirmaet Lystrups Vauxhall 1923, kørt af Jørn Wentzel og
på næste billede dens mærkefælle, Flemming Sørensens 1930 T 80
Hurlingham speedster. Så er det Henrik Christensens Morris 8E 1939 tourer
og til sidst den Ford AA 1931, oliefirmaet Texaco har restaurere! og
udstyret som en af selskabets tankvogne fra tiden. Her kørt af DVK's
kasserer, Steen Haselmann.
|
|