|
Karrosserifusk.
Hvor er menneskets tilpasningsevne og tolerance dog forunderlig.
Efter at millioner af små blå som, og et lignende antal i
rustrødt, var trukket ud. kunne tæpper og sidebeklædninger nu fjernes,
og som ventet var det et væld af reparationer, udført ved hjælp af
blikstykker kilet ind bag råddent træ og holdt på plads med pop-nitter.
Den slags er ikke en opgave for amatøren, da karrosseriet skal løftes
af, og der skal svejses. At de store arbejder må fordeles på andre, er
ikke noget at skamme sig over, for selv professionelle sender visse ting
»i byen«, idet der indgår så mange forskellige håndværk i arbejdet
på en gammel bil, at en enkelt person dårligt kan være udstyret til at
klare det hele. Der blev derfor bestilt tid til dette job hos en
specialist på området, og mens jeg ventede på tur, var der rig
lejlighed til at kigge nærmere på styretøj og forfjedre.
Arbejdet skrider frem
For at komme til forfjedrene var det nødvendigt først at afmontere
køleren, så denne blev sendt til rensning og trykprøvning, mens
fjedrene gik til opretning og indpresning af nye bøsninger for
laskeboltene. Sløret i styretøjet hidrørte i det væsentligste fra
slidte lejer og styrebolte. Lejerne er standardstørrelse, så nye kunne
fås uden |
|
|
|