|
|
|
Arbejdsforholdene hjemme var ikke de bedste.
videre besvær, men at af dem havde for stor tolerance. så navet
matte til belægning med hårdkrom sammen med styreboltene.
Ventetiden blev igen udnyttet, denne gang til gavn for gearkassen.
En god ven og fagmand med diverse faciliteter til sin rådighed var
forlængst ilet til undsætning, og med hans hjælp blev gearkasse
adskilt. På grund af usynkroniserede første og andet gear var der en del
slitage på disse, dog ikke mere end at det var forsvarligt at lade dem
køre videre. Derimod trængte lejerne til udskiftning. Her gik det ikke
helt så nemt at finde nye, for to af dem er af en speciel type, med en
krave som skal forhindre dem i at forskubbe sig. ZF's importør i Danmark
var dog meget imødekommende, og efter mange opslag i lige så mange
kataloger lykkedes det at fremtrylle et sæt fra Friedrichshafen. Vi
forsøgte også at fa nye gearhjul, men forgæves. Herefter kunne
gearkassen samles, hvilket indebar opvarmning af visse dele i oliebad. En
gryde blev sat over ilden, og imens læste jeg op for min ven, hvad
værkstedshåndbogen har at sige generelt om samlingen. Han bifaldt ikke
oplysningerne, idet han sagde, at det var omvendt af, hvordan man plejer
at gøre. Man skal ikke modsige en fagmand, men efter at vi havde lirket
med gearhjulene i tre kvarter uden at komme videre, kunne |
|