|
jeg ikke dy mig for spagfærdigt at foreslå, om vi ikke, bare for
sjov. skulle prøve at gå frem efter bogen - og fem minutter senere var
vi færdige. Af hidtil uklarlagte grunde nærer professionelle en indgroet
mistillid til håndbøger. så her står amatøren stærkest. Han behøver
ikke at genere sig for at ty til så nedværdigende hjælpemidler.
Store projekter har det med at bliver forsinkede, så da Mercedes
Benz karrosseriet endnu ikke stod for tur, kiggede vi også lidt på
motoren. Efter at en forknoklet bundprop var skruet ud. kunne en
modbydelig sort substans, der formentlig engang havde gået under varebetegnelsen olie, tappes af. Ved hjælp af en sækkevogn blev motoren så bakset
ned i kælderen uden andre uheld end et knust strømfordelerdæksel.
Under arbejdet med vognen havde vi hele tiden faet en klar fornemmelse af,
at den gamle dame havde passet sin hil samvittighedsfuldt, omend hendes
valg af mekaniker ikke havde været det heldigste. Motoren trængte da
heller ikke til den helt store omgang; det havde den allerede faet. Nye
stempelringe, et olierør der skulle loddes, og en renoveret vandpumpe
var alt.
De kostbare entrepriser
Hidtil havde det været en ret billig
fornøjelse at være veteranbilejer, men omsider blev der taget fat
på karrosseriet.
Karrossiet under
istandsættelse.
|
|
Råddent træ blev fornyet. rustangrebne og popnittede steder blev skåret bort
og ny
plade isvejst. Nye kassevanger blev bygget op under bunden, og
skærme samt døre tilpasset. Herefter blev det hele sandblæst og i
adskilt stand kort til maleren.
Oprindelig havde det været meningen at
|
|
lade male i cellulose for at bevare originaliteten,
men mange havde efterhånden advaret mod den ringe kvalitet på de
moderne nitrolakker, så jeg endte med at bestemme mig for en 2-
komponent acryl som det bedste. Farverne skulle selvfølgelig
være de originale, dvs. sort og |
|
|