Bilhistorisk Tidsskrift NR. 59 - SOMMER 1979 side 46 |
|
1928-udgaven udstillet i Tivoli i 1938, efter den store
»ansigtsløftning«.
Det var så slut med, hvad J. P. Gribskjold konstruerede af større
ting, men han har også lavet mange mindre ting, bl. a. har jeg hørt
andre steder, at han var en meget dygtig bøssemager, men noget med
finmekanik skulle det være, og Griffen skulle det hedde, og han har fra
tidligste tid haft en altovervældende tro på vertical twin motoren, og
det er der jo andre, der har endnu. Så vidt jeg ved, er Bonnevillen den
eneste model, der leveres fra Triumph fabrikkerne i dag, og den er noget
mere end blot en motorcykel. Den er vertical twin maskinen i sin mest
vellykkede form. (fortsat fra side 37) I øvrigt ville det jo være praktisk umuligt at kontrollere om
sælgeren eller en af sælgeren udpeget repræsentant byder. |