Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 61  -  1980     side    7

     
 

Det var en restaurering helt fra grunden med karrosseriet løftet af chassiset.

 

de sidste problemer var løst. De fleste ting var ret enkle såsom hovedreparation af motoren, renovering af starter og dynamo, forsølvning af paraboler og forchromning af de få andre blanke dele. Meget værre var det med de dele, der fra starten helt manglede. Det ene håndtag til oprulning af sideruden i døren havde på et tidspunkt mistet den yderste halvdel. I Esbjerg blev snese af kasser med gamle håndtag gennemrodet — uden held. Ikke engang et håndtag med samme Lucas princip til fastgøring kunne opdrives, så resultatet blev, at et nyt måtte fremstilles. En form blev lavet i glasfiber. Den kugleformede ende blev presset i messingplade ved hjælp af en gammel styrekugle. Krave og skaft blev hamret ud i formen, og delene slagloddet sammen. Husflidsarbejdet lykkedes og kopien blev sendt til forchromning.
  Speedometerdrevet og forskruningen til gearkassen manglede, og uden hjælp, så drev og snegl kunne købes af en Austin entusiast, og forskruningen

 

fremstilles efter en nøjagtig tegning fra Hovedgård, ville bilen have været uden fungerende speedometer.
  På dette tidspunkt kom jeg i forbindelse med The Seven Workshop i England og fik derigennem de sidste manglende dele. Ventilatorremsnavet var

 

helt ødelagt, og en meget dygtig værktøjsmager var yderst skeptisk med hensyn til at dreje en ny. Lettelsen var derfor stor, da bl.a. nav, bøsninger og rem kom fra England.
  Monteringen af de sidste dele gik som en leg, og tidspunktet for den før-