Bilhistorisk Tidsskrift NR. 61 - 1980 side 7 |
Det var en restaurering helt fra grunden med karrosseriet løftet af chassiset.
de sidste problemer var løst. De fleste ting var ret
enkle såsom hovedreparation af motoren, renovering af starter og dynamo,
forsølvning af paraboler og forchromning af de få andre blanke dele.
Meget værre var det med de dele, der fra starten helt manglede. Det ene
håndtag til oprulning af sideruden i døren havde på et tidspunkt mistet
den yderste halvdel. I Esbjerg blev snese af kasser med gamle håndtag
gennemrodet — uden held. Ikke engang et håndtag med samme Lucas princip
til fastgøring kunne opdrives, så resultatet blev, at et nyt måtte
fremstilles. En form blev lavet i glasfiber. Den kugleformede ende blev
presset i messingplade ved hjælp af en gammel styrekugle. Krave og skaft
blev hamret ud i formen, og delene slagloddet sammen. Husflidsarbejdet
lykkedes og kopien blev sendt til forchromning. |
|