Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 61  -  1980     side  12

     
 

 man ser i sedankarrosserier. Kaleche-dugen var rådden og skal ikke omtales videre her. Formentlig kan dugen hjemtages fra USA som færdigsyet samlesæt.

 

 

 
 

 

   

Flugten i Touring-kalechen blev formgivet omkring 1910 og forblev næsten uændret til Touring-produktionen opbørte midt i trediverne.

Træbøjlerne
De originale træbøjler var dampbøjer. Dampbøjer træ har den svaghed, at hvis det ikke kan indspændes vil det bevæge sig mod sin oprindelige retlinede facon. Og hvis det indspændes kan det briste i bøjningerne. Chevy bøjlerne havde de foran omtalte defekter og var ubrugelige, dog kunne de opmåles

Opfindsomheden kendte ingen grænser når kalechens bagrude skulle designes. Men sidst i tyverne var man færdig med de viste vinduesudformninger, den rektangulære rude blev enerådende. I dag er produktionen af rektangulære vinduesrammer til gamle biler genoptaget i USA.