Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 61  -  1980     side  24

     
 

bør man have en hjælper til at holde den indkridtede snor i et af målepunkterne, medens man selv holder snoren spændt i et andet målepunkt. Man løfter snoren lidt mellem målepunkterne og slipper den, så snoren ved tilbagesvippet tegner en tydelig streg på gulvet. Krydser diagonalerne ikke hinanden i vognens midterlinie, er det tegn på skævhed.

  

Gearolie(fortsat fra side 22)
hus. Under denne efterhånden noget trivielle syssel var der rig lejlighed til at reflektere nærmere over situationen, og det var ikke just kærlige tanker, der gik til en vis olieforhandler.
  Som det ses, må man desværre konstatere, at olie- og benzinselskabernes personale i det store og hele ikke er uddannet til at dække vort særlige behov. Veteranbilejere må derfor stærkt tilrådes selv at holde sig nøje orienteret om, hvilke oliekvaliteter deres biler kræver, og ydermere være på vagt over for om de virkelig får den vare de forlanger. Det er ikke længere nok blot at bede om »fem liter af den bedste« —måske er netop dette for godt til den kære gamle bil.