Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 61  -  1980     side  29

     
  Cbevrolet 1930 med sættevogn med bagtøj fra Ford TT

kassebund og ladbund. Når der ikke var flytninger at udføre opbevaredes flyttekassen i en garage i to etager. Ved hjælp af to taljer blev kassen lettet fra lastbilen, således kunne garagen huse den ubenyttede kasse og lastbilen, der blev bakket ind under kassen. Enkelte steder ser man stadig hos gamle flyttemænd de høje garager.
 Flyttetolkene skulle være mænd med gode kræfter, men de skulle også besidde et godt håndelag. Til tunge møbler brugtes dengang som nu specielle seler. Pianoopbæring var ikke noget man overlod til tilfældige vognmænd, nogle reklamerede ligefrem med pianotransport, det var en sag for prøvede folk. Pakning af porcelæn og andre skøre sager tog flyttefirmaerne sig også af.
 

Tidlig amerikansk Ford BB med A-type hovedlygter og torpedolygter. Den engelske BB hed Fordson og havde parkeringslygter på forskærmene. Flyttekassen fra sættevognen blev nu brugt på en DAPA påhængsvogn, der blev anskaffet til BBen.