Bilhistorisk Tidsskrift NR. 62 - 1980 side 13 |
BMW 326 2 dørs cabriolet 1936-41. Den »fladpandede« taghvælving
skyldes, at bilen ikke har den originale »dyne« kaleche, men ved
restaureringsarbejde kun har fået en enkeltlagskaleche uden afforing, motor med samme ydelsesdata. Imidlertid har toldvæsenet noteret motoren
til at være en 319-motor (motornummeret er en 321!) på 1911 ccm med 65 mm
boring og 96 mm slaglængde. Og på forunderlig vis har bilen fået mindre
dækstørrelse end originalt på forhjulene – jfr. toldattesten, nemlig
5,25 x 16" i stedet for 5,50 x 16" som på baghulene. Og for at
gøre det hele komplet er totalvægten sat til 1225 kg i stedet for 1600 kg.
Den perle har alene siden 1946, altså på 34 år, haft 10 ejere, hvilket
næsten må noteres som rekord for en BMW i Danmark. Det er vel også
derfor, den var |
|