Bilhistorisk Tidsskrift NR. 62 - 1980 side 18 |
det gav kasse i den betrængte kasse så man kunne planlægge et helt nyt mellem klasseprogram. 700-modellerne blev også en stor succes i Danmark, |
Autenrieth Darmstadt-bilskaberen Franz Trüby var mesteren for den udødeliggjorte BMW 327 og 327/28 Kabriolett og Coupé. Karrosseriet er så gennemtænkt, at man selv ved hastigheder op til næsten 180 kmt kan styre bilen med kun en lillefinger på rattet, men i dag, 19 år efter produktionsstarten, er det
næsten ikke til at opdrive en brugt 700 i Danmark. |
Desværre kom der igen vanskeligheder med importen, da
DOMI i mellem-klasseprogrammet sprang fra, og så var der bare slet ingen
importør i rum tid. Mekanikermester Svend Arne Anneberg, der havde
værksted på Vesterbrogade 95, forbarmede sig over de mange faste kunder,
der spurgte efter nye biler, og importerede selv en del BMW'er, selv om
det skete under trange kår, da han ikke havde nogen salgslokaler til
udstilling. Motorcykel-importen fortsatte på anden vis over
Århus-forhandleren, og politiet, som efterhånden var blevet grundig
træt af Ariel og Triumph-maskinerne og nu satsede helt på BMW, fik
maskinerne direkte leveret fra fabrikken i Berlin. |