|
2000, 2000 TI samt luksusmodellerne 2000 C og CS, som
skulle genopfriske 2-literens enorme popularitet fra BMW 327-tiden i disse
sportsversioner.
I 1969 var importørens pladsmuligheder blevet for trange, og Nilan
Motor flyttede til Hillerød netop, da de nye 2500 6-cyl. (men med
rækkemotor) kom til verden. Denne nye direktionssedan stod næsten i
kontrast til
BMW 335 4-dørs Limousine 1939, et tysk efterladenskab i Danmark. Den blev
produceret i årene 1936-41. Fra og med krigsudbruddet blev bilerne leveret
til køberne uden dæk, det problem måtte de selv klare. Den 3485 ccm store
6-cylinder motor var en langsomtdrejende maskine med max. 3500 o/m og en
tophastighed på 145 kmt. I forskellige versioner blev der kun produceret
410 eksemplarer i alt, hvorfor et velbevaret eksemplar er en celeber
sjældenhed. Trods en akselafstand på godt 3 meter var totallængden kun
4,82 m. Det var BMWs første personbil med 12 volt-anlæg som standard.
Ejer: Johs. Mølgård.
|
|
den lille nye super-succes 2002,
som blev solgt i Danmark i et helt uventet antal, så der aldrig
kunne skaffes biler nok. Det var 1600 coach med udboret motor, anden
gearkasse og forstærket bagtøj, og i en TII-version toppede den de
200 kmt mod standardmodellens 185 kmt.
Med 2500 og 2800-serien begyndte man på ny at fange
det mere seriøse klientel, så ikke dette begyndte at køre |
|
Mercedes-Benz i stedet for. Det ville betyde
faldende prestige. Derfor blev det også en kamp på prisen, og man
gjorde et enormt public relation-arbejde for at overbevise Mercedes
Benz-overløberne om, at i BMW har man ikke blot en fornem
direktionsbil, men sandelig også et lækkert privat legetøj på
grund af BMW's sportslige egenskaber. Prisforskellen mellem M-B 280
S og BMW 2800 var kun
|
|
|