Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 62  -  1980     side  26

     
 

 

og muffediser, som naturligvis vanskeliggjorde hans betjening af dørene.
   Hvornår vognen tredje gang skiftede udseende står ikke klart, men den fik i hvert fald udskiftet de originale hjul med nogle betydeligt lavere og tykkere, og i samme ombæring blev forskærmene »moderniseret« ved at der blev påsvejser skørter og en voldsom forpart. Isottaen blev ikke just kønnere af det.
   Sådan så Isottaen ud i 1939, da familien foretog en længere udflugt. Med var foruden C. F. Glad og fru Margrethe sønnerne Carl og Robert (den bekendte, nu afdøde motorsportsmand). Carl Glad beretter:
   »Rejsen gik via Stockholm til Finland og Ishavet, ned gennem Finland langs den russiske grænse (hvor den eneste bil vi mødte blev så rædselsslagen at den kørte i grøften og vendte rundt), videre til Helsingfors, gennem Randstaterne og Danzig, hvor de mange modgående troppetransporter sinkede os. Vi nåede hjem til Danmark dagen før verdenskrig II brød ud. For den

3. skikkelse, tykke hjul og skærmskørter, fotograferet med Robert Glad ved Polarcirklen, 1939.