|
|
|
og muffediser, som naturligvis vanskeliggjorde hans
betjening af dørene.
Hvornår vognen tredje gang skiftede udseende står ikke klart,
men den fik i hvert fald udskiftet de originale hjul med nogle betydeligt
lavere og tykkere, og i samme ombæring blev forskærmene »moderniseret«
ved at der blev påsvejser skørter og en voldsom forpart. Isottaen blev
ikke just kønnere af det.
Sådan så Isottaen ud i 1939, da familien foretog en længere
udflugt. Med var foruden C. F. Glad og fru Margrethe sønnerne Carl og
Robert (den bekendte, nu afdøde motorsportsmand). Carl Glad beretter:
»Rejsen gik via Stockholm til Finland og Ishavet, ned gennem
Finland langs den russiske grænse (hvor den eneste bil vi mødte blev så
rædselsslagen at den kørte i grøften og vendte rundt), videre til
Helsingfors, gennem Randstaterne og Danzig, hvor de mange modgående
troppetransporter sinkede os. Vi nåede hjem til Danmark dagen før
verdenskrig II brød ud. For den
3. skikkelse, tykke hjul og skærmskørter, fotograferet
med Robert Glad ved Polarcirklen, 1939.
|
|