Bilhistorisk Tidsskrift NR. 63 - 1980 side 4 |
|
Til venstre samme Triangel som på side 2 og på
tegningen til højre. Den blev efter søværnets overtagelse malet om og
fik nummerplade med anker og nummer 15. (Side 5) I oktober 1923 fuldførte Steffen Møhl denne tegning af en TRIANGEL med lang type LONGFRAME. Fra 22. nov. til 1. dec. samme år udstillede man køretøjet på » The Commercial Vehicle Exhibition « i Olympia i London udstyret med åbent førerhus og uden lad. På kølertoppen var anbragt De Forenede Automobilfabrikkers trekantede mærke, på kølerlegemet dannede støbte bronzebogstaver ordene TRIANGELLONGFRAME. Maskinen var en firecylindret benzinmotor 94 x 150 mm, der ydede 22 HK efter RAC målemetoden. Denne motor var DFA's eget fabrikat, senere i 30'erne brugte man amerikanske HERKULES og CONTINENTAL benzinmotorer, og da dieselmotorer blev almindelige gik man |