Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 63  -  1980     side  10

     
 

 

TRIANGEL buschassis, man bemærker den pånittede rammeforlængelse til drejbar kort type LONGFRAME.

 

mobiler midt i 20'erne overhovedet ikke kan sammenstilles med forholdene i den samme branche her i 80'erne. Danmark var igang med at frigøre sig fra landtransport alene med jernbane og hestevogn, enkelte, fortrinsvis tyske lastbiler, der selv dengang måtte betragtes som monstrumer, var nået hertil efter Verdenskrig I, men det branchen tilbød var FORD TT, CHEV-

(Side 11) Dansk automobil- og karrosserifabrikations ypperste fra midt i 20'erne, TRIANGEL med kort type drejbar LONGFRAME. Bemærk hjulenes drejning på I. og 3. aksel.
   Dette var ikke en almindelig rutebil, men en luksusturistbus, udført med paneler i ædeltræ og udstyret med hvide dæksider – også dækkene var dansk fabrikat: Schiønning og Arve.
   Det er Westinghouse luftstøddæmpere fortil.
   Bilen blev solgt til Trognesæteren i Norge.