Bilhistorisk Tidsskrift NR. 63 - 1980 side 14 |
K. 19. 752 tilhørende Brødrene Brauns Tobaksfabrikker
var en 1928 CHEVROLET Bemærk afviserlyset på lygtestangen. bejde om den korte, drejbare type bogie opstod. Ved de indledende
forhandlinger måtte Møhl-brødrene indtegne deres bogie på en opstalt
af et LEYLAND chassis for at overbevise Leyland-direktionen om at
systemet kunne indpasses på deres chassis. Det havde været en
overkommelig opgave hvis Leyland havde leveret en tegning i
målestoksforhold, men Hakon Møhl fortæller, at den tegning man fik at
arbejde på var i 1:1, og man var nødt til at overlade tegnearbejdet
til et bureau i London. Efter et lille årstid var der solgt 94 LEYLANDS
med LONG- (Side 15) FORD AA 1929 med LONGFRAME, Ved Ford'erne blev tværbagfjederen erstattet med to langsgående, idet man brugte det forreste fæste i rammen, derved blev fæstet til forreste bagaksel ikke som normalt midt på fjederen.
|