Bilhistorisk Tidsskrift NR. 63 - 1980 side 17 |
(Side 16) CHEVROLET 1929-30 med LONGFRAME. Af hensyn til den større chassisbelastning blev monteret en såkaldt Longframefjeder, der ses som en »halv« fjeder indspændt under bagfjederen. FRAME. En del af disse kørte langdistancetransport London-Liverpool med kul og karbid. På nogle af disse biler låste man de drejbare baghjul uden at man kunne konstatere væsentligt øget gummislitage eller dårligere manøvreevne. Dette forhold fik brødrene Møhl til at gå igang med at konstruere den tredje udgave af LONGFRAME, den korte type med ikke drejbar bogie. Fra Forum-udstillingen i 1929. Forum blev bygget af automobilbranchen i 1926. På LONGFRAME's stand vistes en FORD AA 1928 med trådhjul og en CHEVROLET 1929 med træartillerihjul. Chevroletten ses løftet op på et par bukke. Begge fabrikker forlod egerhjulene på modellerne året efter til fordel for pladehjul, Chevrolet dog med løs fælgring endnu et par år. |