|
Når man med denne type kunne gå mod de
geometriske grundlove og få det til at virke i praksis skyldtes det
bl.a. at man ikke kørte med ens lastfordeling på de to bagaksler,
den trækkende aksel havde den største belastning. Dette forhold
var anderledes på en BOSSING bus, der var fabriksmonteret med tysk
bogie. Bussen var udstillet i Forum, og blev solgt til Københavns
Sporveje til at betjene Strøgruten. På Kgs. Nytorv kunne man
dreje, |
|
på Rådhuspladsen var bussen ikke til at
håndtere. Møhl blev konsulteret og konstaterede at lastfordelingen
på baghjulene var 50%/50%, hvilket umuliggjorde en rimelig
manøvreevne. Forklaringen på at man havde besvær med at dreje på
Rådhuspladsen, var at her var friktionskoefficienten mellem gummi
og gadebelægning større end på Kgs. Nytorv.
Med den nye konstruktion blev der i 1928 solgt 10
CHEVROLET'er til |
|
|
1931 CHEVROLET 157'' chassis med den tredje type
LONGFRAME: kort ikke drejbar. På instrumentbrættet anes et ovalt
forhandlerskilt, var det Bülow eller Hans Lystrup? Bemærk et par af
touringerne i baggrunden har tæppe over motorhjælmen for at holde sig
varme under parkeringen.
Premier Is i Esbjerg. Imidlertid havde man problemer
med knækkede aksler efter en vis driftstid, men kørebøger hos firmaet
kunne afsløre at bruddene skete efter et nogenlunde konstant antal
kørte kilometer, derved kunne defekterne henføres under træthedsbrud.
Efter en konstruktionsændring ophørte skaderne.
Op gennem 30'erne forløb salget af bogiesystemet jævnt,
og patentet, der løb i 15 år, nærmede sig afslutningen. Også
bilhistorisk nærmede en ændring sig. Ved Verdenskrigens udbrud i 1939
blev importen af lastbiler her til landet delvis bragt til ophør, kun
fra Tyskland kom enkelte lastbiler efter 9. april 1940. |
|