Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 63  -  1980     side  23

     
 

(Side 22) Fabriksfoto af FORD V/8 1939 med LONGFRAME. Førerhuset er typisk danskbygget med lys- og mørkbejdsede lister som panel i bagvæggen. I forhold til tidens danske førerhuse er stilen noget antikveret, listerne var forladt i 1939. Forfatteren er af den opfattelse at specielt Københavner førerhuse ikke fulgte med tiden.
  Nummerplade og bemaling på døren er retoucheret bort, men bilen har været i tjeneste eneste hoset firma, der ikke havde brug for ladsider, men dog et langt lad.

(Fra Ford-Nyt jan:marts 1939).

(Side 22) FORD V/8 1939 med LONGFRAME monteret med tvillinghjul på begge aksler. Dette køretøj har haft en lasteevne på mere end 6 tons, og det var virkelig meget dengang. Bemærk Ford A type baglygten blev medleveret dette chassis mange år efter model A var udgået af produktion. Først engang i 50'erne blev der krævet monteret baglygter i begge sider.

 

Ved udarbejdelsen af denne artikel har civilingeniørerne Hakon og Steffen Møhl udlånt materiale og mundtligt meddelt mig mange detaljer om deres konstruktioner, herfor bringes min bedste tak.

 

Svenske langtransport vognmand Svensson kørte tysk OPEL BLITZ med 6- cylindret sideventilet motor udrustet med dansk LONGFRAME. Årgangen er midt i 30'erne.