|
sen og sønnen i cockpittet. Den
24. september 1947 indregistreredes bilen til Søløjtnant Per A.
Jacobsen, Brønshøj, som har den til den 26. maj 1950, hvor den
omregistreres til chauffør Svend Wollf Haugbølle, Valby. Året
efter flytter nissen til Tappernøje, idet |
|
kommis Evald Jørgensen, Engelstrup
pr. Tappernøje, indregistrerer den den 10. august 1951. Dette
bliver bilens korteste fornøjelse, idet den kun ca. 3 uger efter
indregistreres til kommunekasserer Henry Jensen, Snesere, nemlig den
5. september 1951. Den 6. |
|
|
ejers navn fremgår ikke at papirerne, men denne har den
indregistreret fra den 30. juli 1958 til den 27. oktober 1959. Henning
Nestorf Sørensen får den herefter registreret fra den 4. februar 1960
under politinummer KB 27.870. Første og nuværende ejer har altså været
de mest trofaste.
De tekniske enkeltheder, jeg overhovedet har kunnet finde frem
til, er følgende:
2-sædet Sports-Roadster med chassis i U-profiler og presset
stålramme, halvfjedre for og bag. 4-hjuls mekaniske bremser,
tromlediameter: 245 mm Ø, samlet bremseflade: 901 cm2, håndbremse mekanisk
på kardanakslen.
Fabrikkens betegnelse i produktionen hedder Serie 18 C, og kun
under denne er der produceret Roadstermodeller. Motoren er 6-cylindret,
vandkølet rækkemotor. Boring: 65 mm Ø, slaglængde: 90 mm, slagvolumen:
1790 cm', kompression: 1:5,5, ydelse: 32 PS ved 3200 o/m, karburator: 1
Solex stigstrøm 30 FV, 3 hovedlejer, kølerindhold: 9,5 liter, olie: 5
liter, batteri: 6 volt, 72 Ah.
Toldvæsenet har som et apropos opgivet slaglængden til 0,09
meter,
|
|