Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 64  -  1980     side  20

     
 

sen og sønnen i cockpittet. Den 24. september 1947 indregistreredes bilen til Søløjtnant Per A. Jacobsen, Brønshøj, som har den til den 26. maj 1950, hvor den omregistreres til chauffør Svend Wollf Haugbølle, Valby. Året efter flytter nissen til Tappernøje, idet

 

kommis Evald Jørgensen, Engelstrup pr. Tappernøje, indregistrerer den den 10. august 1951. Dette bliver bilens korteste fornøjelse, idet den kun ca. 3 uger efter indregistreres til kommunekasserer Henry Jensen, Snesere, nemlig den 5. september 1951. Den 6.

 

ejers navn fremgår ikke at papirerne, men denne har den indregistreret fra den 30. juli 1958 til den 27. oktober 1959. Henning Nestorf Sørensen får den herefter registreret fra den 4. februar 1960 under politinummer KB 27.870. Første og nuværende ejer har altså været de mest trofaste.
   De tekniske enkeltheder, jeg overhovedet har kunnet finde frem til, er følgende:
   2-sædet Sports-Roadster med chassis i U-profiler og presset stålramme, halvfjedre for og bag. 4-hjuls mekaniske bremser, tromlediameter: 245 mm Ø, samlet bremseflade: 901 cm2, håndbremse mekanisk på kardanakslen.
   Fabrikkens betegnelse i produktionen hedder Serie 18 C, og kun under denne er der produceret Roadstermodeller. Motoren er 6-cylindret, vandkølet rækkemotor. Boring: 65 mm Ø, slaglængde: 90 mm, slagvolumen: 1790 cm', kompression: 1:5,5, ydelse: 32 PS ved 3200 o/m, karburator: 1 Solex stigstrøm 30 FV, 3 hovedlejer, kølerindhold: 9,5 liter, olie: 5 liter, batteri: 6 volt, 72 Ah.
   Toldvæsenet har som et apropos opgivet slaglængden til 0,09 meter,