|
Til venstre starten foran Ålborg banegård.
Den brede køler tilhører Poul Christensens amerikanske Rambler,
derefter kommer Peter Sørensens knaldrøde franske Prima, Axel
Hansens de Dion-Bouton og bagsmækken af Johnsens Adler. Foto fra
Peter Sørensen Jr. |
|
fra og en enormt høj køler. Greven havde
stillet vognen til klubbens rådighed og deltog ikke selv. To små
Olds med styrestang blev ført af tandlæge Boberg og grosserer T.
T. Nielsen. T.T. forhandlede dem, og han havde solgt ikke så få af
dem. Grosserer Wedum med en 16 hk Reo havde den senere så kendte
motorjournalist Alfred |
|
|
Holger Hassel på Cudell.
Nervø som passager. Skibsreder Johnsen kørte sin nye
16 hk Adler K 131, en åben vogn med et overdække af træ båret af fire
jernrør. Han havde redaktør K. C. Nielsen og grosserer A. C. Illum som
passagerer.
Bilforhandler Carl Joh. Janssen kørte en Clemens af ældre
model, formodentlig en vogn han havde måttet tage i bytte. Han kom under
hele turen en time efter de andre til måltiderne, og han og hans hustru
måtte altid finde sig i, at maden var blevet kold. Den dansk-svenske
ingeniør Nyrup fra Landskrona kørte en luftkølet Orient Buckboard, som
hurtigt blev døbt »Springbrædtet«. Motoren sad helt ubeskyttet
agterude, og føreren sad på midten og klamrede sig til en lang
styrestang.
Brygger Axel Hansen fra Glostrup kørte sin gode gamle De Dion Bouton fra
1902, og Peter Sørensen også kaldet »Peter Velo«, som forhandlede
cykler og biler, kørte sin franske Pri- |
|