|
udstødningssystemet blev skiftet og monteret forkert i
højre side af vognen – det skulle have ligget til venstre. Og glasset på
nummerpladehuset knækkede ved et mindre uheld.
24/4 1967 er vognen til salg hos en Renault-forhandler i
Rantzausgade for 6.800 kr., og nu købte en H.C. Andersen vognen, stadig
indregistreret under AB 47 322. Han brugte den til daglig kørsel, bortset
fra når den var på værksted. Det startede 10/5 67 med 4 ny dæk af
mærket Vredestein 6.00 x 16/4 Profilux fra slidbane-firmaet Tyresoles til
en pris af 390 kr. 18/5 var vognen hos Arne Skjøtts autoværksted og fik
monteret en anden ventilator, udmålt styretøj og afbalanceret alle fire
hjul til i alt 167,60 kr. Senere var vognen på værksted hos en privat og
fik skiftet toppakning, slebet ventiler, fræset ventilsæder, monteret ny
frostprop og svejset udstødningsrøret for i alt 297,25 kr. Under dette
værkstedsbesøg havde vognen stået udenfor om natten, og derved forsvandt
de originale sneglehorn, der sad foran køleren. Men HCA fik senere nogle
andre horn der lignede de originale monteret. Hos DOMI i Glostrup fik HCA en
værksteds manual
|
|
over vognen. Det var den eneste de havde og vist
nogensinde havde haft. Den fulgte så med bilen, da den blev solgt.
I foråret 1968 blev der igen kvaler med motoren, og den måtte ud
til firmaet Metalock den 15/3 for at få svejset motorblokken. Det
kostede 66 kr. incl. 10% moms. Efter dette sidste værkstedsbesøg
blev vognen solgt til |
|
Husum Motor på Islevhusvej den 10/4 1968 for i
alt 3.800 kr., med en udbetaling på 1.000 og resten 19/4 68. Men
det skulle gå anderledes. Der gik næsten et år før forhandleren
betalte restbeløbet og afmeldte vognen.
I 1970 så en vognmand vognen stå hos
Skrotgården i Glostrup (Herstedøster). Han kontaktede Alfred Bruus
i
|
|
|