Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  14

     
 

Vindum. Og derved kom vognen så til Jylland, men nu uden papirer. Vognen stod stille de næste 5 år. 13/5 1975 blev den solgt på veteranbilauktionen i Vejle for 7.805 kr. til Magne Nøhr i Herning, stadig uden papirer. MN gik i gang med at skille vognen ad og fik restaureret chassis og motor, motoren fik ny stempelringe og foringer, gearkassen virkede udmærket med bundgearet. I 1979 fandt Magne Nøhr frem til tidligere ejer H.C. Andersen og fik fra ham et foto af vognen med nummerpladen synlig –dermed fik han dokumentation fra centralregistret for at vognen var afgiftsfri, da den ifølge nummer og stelnummer havde været indregistreret og afgift var betalt. Efter at være begyndt på udbedring af træværk i bagpartiet stoppede MN med restaureringen og solgte vognen til den nuværende ejer Jan Ohlén for 15.000 kr. Nu er vognen hjemført og det store arbejde med resten af vognen er startet, selv om der stadig mangler en del stumper.
   Chassis nr. Trd. 1900 blev første gang indregistreret under K 23 548 10/5 1948, til hvem vides ikke. 30/3 1950 køber direktør W.E. Lockey i Ålborg vognen, og han beholder den til 29/6 1953. Nu går vognen tilbage til København, hvor Pedersen og 

Bratvold i Dr. Tværgade får den og har den til 25 / 5 1956. Så overtager tæppehandler E. Hüljens i Bagsværd vognen og den bliver indregistreret under A 85 898. 15 / 10 1958 står Triumphen udstillet i vinduet hos en forhandler på Strandvejen til venstre for Tuborg. Den er stålgrå og i god original stand, men trænger til en let restaurering. Repræsentant Ole Karn erhverver vognen og giver i bytte sin top-tunede VW. Triumphen er da indregistreret under AA 21 844. Da Ole Karn brugte vognen i forbindelse med sit arbejde blev der monteret 3 små flagstænger, en på køler proppen og en på hver forskærm, med firmaets flag, »Dansk Grammofonplade forlag«.
   Efter en tids kørsel blev vognen lettere adskilt, flagstængerne afmonteret, lakeringen blev ændret til hvid og en lyseblå nuance, reservehjulet blev sat uden på svigermorklappen. Det tog den senere skade af (aluminium). Motoren blev samtidig lavet af en hjemmemekaniker med et ikke videre heldigt resultat. Da vognen var samlet blev den kørt ud til en sadelmager og fik syet ny kaleche med større bagrude og den fremtrådte faktisk helt pæn nu. Under sin daglige kørsel var vognen udsat for 2 uheld: Første