|
gang blev den påkørt bagfra og nummerpladehuset blev
knust. Det tog 3/4 år at framskaffe nyt fra England. Andet uheld
var en Morris der kørte lige ud foran Triumphen og derved blev påkørt fra
siden. Morris' en blev totalskader og Triumphen fik smadret begge blinklys
(forskærmene var af stål). Efter at Karn havde lånt vognen ud var
gearkassen blevet ødelagt, da ratgearet blev betjent forkert, og man måtte
montere en Standard gearkasse med bundgear. Gearstangen var hjemmegjort og
stødte mod instrumentbordet i I. og 3. gear.
Senere, da motoren sagde mærkeligt, kom vognen ud til den
bekendte veteranbil-mekaniker Sjøberg i Ordrup. Han opdagede at motoren var
blevet saboteret — der var puttet en stålkugle i indsugningen og et
stempel var smadret og motorblokken revnet. Det blev så lavet. (OK har
stadig det defekte stempel som askebæger). I forlængelse af chassiset sad
et firkantet rør i hver side af vognen, både foran og bagpå til
benyttelse af donkraften —disse rør var efterhånden tæret og ved brug
brækkede de. Dermed knækkede kofangerholderen også, og på den måde blev
kofangerne afmonteret og kasseret. Under reparation af trærammen
|
|
bag kalechen blev resten af træværket i
bagpartiet opgivet, og vognen blev nu stillet ud hos Villabyernes
Auto (Frode Kristensen) på Lindealle i Nærum. Der stod den i ca. 1
år, indtil TV-kameramanden Bjarne Sørensen købte den for 1.800
kr. Det var i september 1966. BS kørte vognen til Herstedøster, og
senere til Lynge, hvor den blev |
|
istandgjort, dvs. fik rettet buler ud, blev spartlet og malet
æggeskalsfarvet. Motoren blev nødtørftigt repareret med lejepander
fra en M.G.B motor. BS kørte ture i vognen på prøveplader, men fik
den aldrig synet, og i 1967 blev den solgt til sportsvognshandler
Wagner Sørensen på Strandvejen for 3.500 i bytte med en Karmann Ghia
VW.
|
|
|