Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  15

     
 

gang blev den påkørt bagfra og nummerpladehuset blev knust. Det tog 3/4 år at framskaffe nyt fra England. Andet uheld var en Morris der kørte lige ud foran Triumphen og derved blev påkørt fra siden. Morris' en blev totalskader og Triumphen fik smadret begge blinklys (forskærmene var af stål). Efter at Karn havde lånt vognen ud var gearkassen blevet ødelagt, da ratgearet blev betjent forkert, og man måtte montere en Standard gearkasse med bundgear. Gearstangen var hjemmegjort og stødte mod instrumentbordet i I. og 3. gear.
   Senere, da motoren sagde mærkeligt, kom vognen ud til den bekendte veteranbil-mekaniker Sjøberg i Ordrup. Han opdagede at motoren var blevet saboteret — der var puttet en stålkugle i indsugningen og et stempel var smadret og motorblokken revnet. Det blev så lavet. (OK har stadig det defekte stempel som askebæger). I forlængelse af chassiset sad et firkantet rør i hver side af vognen, både foran og bagpå til benyttelse af donkraften —disse rør var efterhånden tæret og ved brug brækkede de. Dermed knækkede kofangerholderen også, og på den måde blev kofangerne afmonteret og kasseret. Under reparation af trærammen

 

bag kalechen blev resten af træværket i bagpartiet opgivet, og vognen blev nu stillet ud hos Villabyernes Auto (Frode Kristensen) på Lindealle i Nærum. Der stod den i ca. 1 år, indtil TV-kameramanden Bjarne Sørensen købte den for 1.800 kr. Det var i september 1966. BS kørte vognen til Herstedøster, og senere til Lynge, hvor den blev

  istandgjort, dvs. fik rettet buler ud, blev spartlet og malet æggeskalsfarvet. Motoren blev nødtørftigt repareret med lejepander fra en M.G.B motor. BS kørte ture i vognen på prøveplader, men fik den aldrig synet, og i 1967 blev den solgt til sportsvognshandler Wagner Sørensen på Strandvejen for 3.500 i bytte med en Karmann Ghia VW.