Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  17

     
 

Som efterskrift kan jeg fortælle at den engelske Triumph Roadster Club tæller 679 medlemmer, hvoraf de 518 i England, 86 i USA, 50 i Europa og 25 i resten af verden. I år har klubben 20 års jubilæum.

  

  

  

  

  

  

  

    Mens både chassisnumre og papirer viser årgang 1948 for de to danske Triumph 1800, står der i de britiske arkiver at der kun blev sendt én Triumph til Danmark i 1948, men til gengæld også en i 1950, oplyser lederen af BL Heritage Ltd. , Anders Ditlev Clausager. Nogen forklaring på denne uoverensstemmelse har vi ikke. Dog nævner Clausager den mulighed at den ene vogn er reeksporteret fra et

 

andet land. Og den i 1950 er formentlig en Renown sedan, som var på biludstillingen i Forum i 1950. Nordisk Diesel har oplyst at denne vogn blev sendt videre til Sverige efter udstillingen. Den gamle redaktør mener imidlertid at kunne huske at der gik en Renown i København. Fuglsbjerg husker at have set en Renown eller 2000 på et

 

ophug i Jylland. Og på Helgenæs stod for en del år siden en ikke omregistreret privat indført Renown. I følge de britiske arkiver blev der i 1951-53 sendt 189 af den lille Triumph Mayflower »knife-edge« sedan til Danmark. (Fuglsbjerg har i dag »de fleste« af dem).                     
                                                 Red.