Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 69  -  1982     side   31

     
 

Peter Falk (Yngves søn) havde i forvejen en EMW 340 1952 pickup, men er nu begyndt at interessere sig for små, sportslige sager og har købt en Dyna Veritas 1948-50. Det er en sportsvogn fra den tyske Veritas fabrik, som dengang mest lavede halvracere med BMW-motorer, men her har brugt en 2-cylindret, luftkølet boxermotor fra Panhard. Og en FIAT 850 Abarth Zagato, som Son Borch-Christensen midt i 1960'erne fræsede asfalten op med på racerbanerne.

 

Siden Sidst
Jørgen Andersen har afhændet et par af sine vogne. Renault 1929 til sønnen Hans Jørgen, og BMW V8 (se jubilæumsbogen) til Ulrik Schirnig. - - - Nu kan det afsløres at bagsidebilledet i sidste nummer forestillede familie til Kjeld Schouboe på besøg i Tønder i juli 1926. Længst til højre Kjelds farfar, »Pablo« kaldet, fordi han havde været opdagelsesrejsende i Sydamerika. Ford coupé'en var hans bror Holgers. Børnene Ulla og Erik var virkelig bundet fast med tørresnor for ikke at falde af. Den fotograferende Holger ses som spejlbillede i vognens lak. - - - Fra den

 

saudiarabiske sandørken skriver Kjeld C. Jessen, at Renaultbilledet på side 2 i BhT 66 ikke kan være så sommerligt, for der er ingen blade på bevoksningen. — Og læg mærke til at fotoet med Storm P og Nervø i K 2558 svarer til det med den forbyttede billedtekst i Auto Album. - - - Så skylder vi også at sige at det er en Zone station og ikke en Falck station i Maribo, der illustrerer boganmeldelsen i BhT 68. - - -

FORSIDEN:

Fra et løb på Årby banen 3/5 1951. Gunnar Henriksen fører i Ford V8 1938 DeLuxe, fulgt til højre af Robert Nellemann i 1932 roadster og bagved af Arnold Jensen, Roskilde, i 1932 Convertible Sedan.

BAGSIDEN:

Billedet fra Børsbroen i København viser en dagligdags trafiksituation omkring 1950, fotograferet for at demonstrere den ny Lambretta scooters evner. Bag Commer lastvognen en 1946 Ford V8 og til højre en typisk Københavner-Taxa, en Ford V8 1935 med dansk karrosseri og sortmalet kølergitter.