Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 70  -  1982     side   12

     
 

  Instrumentering og kølermaskot synes ikke at være helt originale.

Med nye ressourcer bag kom der for alvor gang i arbejdet. Lygteglas blev støbt hos Zeiss i Jena, og hjul blev fremstillet i England, således at S-typen begyndte at genantage sit oprindelige udseende. Trods grundig søgen på Lindenborg er den originale forruderamme og kaleche med stativ desværre aldrig kommet for en dag, og forbavsende nok er det disse problemer, der har sat en stopper for værkets fuldførelse.
   Resultatet er, at bilen siden 1965 har fremtrådt med, hvad der må betegnes som en midlertidig og ikke særlig klædelig forrude og helt uden beskyttelse mod vejrliget. Dette desuagtet at Bohnstedt-Pedersen siges at være i besiddelse af tegninger til den originale kaleche. Man må håbe for de herrer Gervil og Mackeprang, at de har olietøj og søstøvler parat for det tilfælde, at vejrberetningen igen i sommer skulle komme til at lyde på »stadig ustadigt«.

Uden kaleche og med improviseret vindspejl tager S-typen sig ikke ud til sin absolutte fordel.