Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 71  -  1982     side   31

     
 

kaleche er udført hos Mogens Petersen i Tappernøje. — Der er stadig dygtige håndværkere i Danmark.
   De specielle smalle dæk er fra Dunlop.- Slangerne er af samme type, som speedwaykørerne bruger til motorcykler, men forstærket af Karlshøj, så jeg undgår de samme problemer, som Hindsgavl Madsen havde med sine fælge og dæk.
   Nu glæder jeg mig til at komme ud på landevejen. De få km jeg allerede har kørt, har vist at min FIAT er meget driftssikker, så jeg glæder mig til mange gode timer i veteranbil.
   Den gamle redaktør og FIAT Registrator kan føje til, at med Neesgård har endnu en 501 -ejer nydt godt af de forme til replica hjul, som Age Louring fik fremstillet. Det pynter jo svært med de smalle hjul, som var standard indtil 1924.
  Kort fortalt har 501 en sideventiler, 4-cylindret motor på knap 11/2 liter, med våd, mangepladet kobling, gearskiftet sidder i kulisse til højre for føreren, op ad højre yderside — hvor der ingen dør er. Ingen forhjulsbremser, til gengæld to på hvert baghjul, én til fod-og én til håndbetjening.

 

            DANSK VETERANBIL KLUB
             Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
         Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften.
                        BESTYRELSE: 
   Svend Dråby, formand,
     (klubbens adresse).
   Knud Arhøj, næstformand,
      Kildegården 6, 8000 Århus C,
      tel. 06-19 94 26.
    Niels Jonassen, sekretær,
      Boserupvej 510, 
        3050 Humlebæk,
        tel. 02-19 11 29.
   Steen Haselmann, kasserer,
      Frederik VI's Alle 6, 2000 Kbhv. F.
      tel. 01-34 00 36.
   H. 0. Bracher, jyske møder, 
      tel. 06-22 17 45.
   Ole Hübbe, løbskonsulent
      tel. 05-94 08 01.
   Ivan Kristiansen, jyske møder,
      tel. 07-11 91 79.
   Bent Mackeprang, udlandssekretær, forsikringer,
      tel. 01-64 09 63
   Poul Jørgensen, Registre og Sektioner,
      tel. 01-63 10 27.
   Kurt Vandkjær, jyske møder,
      tel. 06-65 91 83.

                       REDAKTION
   O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
       Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk. 
       Tel. 02-89 11 48.
     Helst skriftlig henvendelse.
     I redaktionen: Th. Ry Andersen, Peter Bering, 
      Erik Olsen, K. Schouboe, P. E. Hansen, 
      Peter Juel Jeppesen, Bjarne Kornbeck, Ole Nissen,
      Peder Steril.
     Eftertryk tilladt med kildeangivelse. 
     Repro: Københavns Kliche & Offset.
     Tryk: Eiler Eilertsen, Kbh.

 

FORSIDEN:
For en gangs skyld vil vi afstå fra selv at gøre detektivarbejde og give udfordringen videre til læserne: Forsidebilledet er fundet i Det Kongelige Biblioteks fotosamling, og skønheden er, som sikkert de færreste vil opdage lige straks, Liva Weel. Men hvad er det for en vogn? Hvornår er billedet taget? Det er ikke noget helt almindeligt køretøj, og måske har det bare været lånt til PR foto. Kvalificerede gæt vil blive påskønnet.

BAGSIDEN:
Endnu et foto i anledning af Ford VS jubilæumsåret: Bag Ganløse Eget strækker det sjællandske landskab sig langt bort mod Køge Bugt. Eller rettere
strakte.

(fortsat fra side 19).
ly ved Cambridge. 180 med en førstepræmie, i 81 en andenpræmie som resultat. Denne gang med 5 voksne, så prisen pr. næse blev overkommelig. Og den gamle vogn har godt af en lang tur, siger Svend E. - - - En lille rettelse til artiklen sidste gang om Austro Daimler. Skeel boede ikke på Frederiksminde, men Frederikkesminde. - - -