benyttede bilernes standard transmissioner og
koblinger, måtte diverse specielle adaptere fremstilles for at få
hoved-gearakslen til at passe ind på svinghjulet.
Man fremstillede tegninger og støbte eller svejsede
overgangsstykker.
Da man efterhånden havde opnået et næsten
fuldstændigt tegningsarkiv over adaptere og overgangsstykker,
overgik monteringsarbejdet til A/S Nordisk Diesel – adapterne blev
dog stadig fremstillet hos Bur-Wain.
Udover den her omtalte dieseludgave fandtes Bur-Wain
motoren også i en gasvariation, motorens
specifikationer og opbygning var identisk med |
|
dieseludgaven, dog var kompressions forholdet
sænket til 1:12.
Dette blev opnået ved, at man monterede et specielt
topstykke, hvor man havde lavet større forbrændingskamre. De var
svagt kugleformede fremfor de normale plane topstykker.
Desuden påbyggede man en speciel adapter, hvor
dieselpumperne havde siddet, for montering af tændrør.
Strømfordeleren blev påbygget ved motorens
takthjulssystem.
Produktionen af gasmotorer blev indstillet, da man igen
kunne erhverve dieselolie til erhvervskørsel.
I tilslutning til gasmotor-produktionen havde B&W
startet en produktion af gengasanlæg. De blev i |