Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 73  -  1983     side    6

     
 

 

blev Morris overtaget af Nellemann. Kort efter fik Caspersen agenturet for fransk Talbor, senere overtog han Auburn og Cord, Armstrong-Siddeley, forhandlede M.G. indførte Alvis og handlede hen i 1930'erne med de dansk samlede Hupmobile. Men at dømme efter hans scrapbook er det import

 

af flyvemaskiner, der efterhånden har hans interesse.
   Forretningen flyttede i juni 1926 til Grønningen 1, senere kaldet Toldbodvej 7 (Esplanaden). På hjørnet overfor boede Tykke-Bruun, som kunne holde øje med, at Caspersen arbejdede for de penge, han havde stukket i virksomheden.

 

På den første biludstilling i Forum, i 1926, udstillede Cai Caspersen to Lancia Lambda, I forgrunden Prins Axels K 27 — samme vogn som på forsiden af BbT Det er en 6. Serie, hvilket ses af de brede låger, som nødvendiggjorde en fuldstændig ændring af den selvbærende konstruktion. I kataloget var den benævnt 4-personers torpedo, og den med fast top, der anes i baggrunden til venstre, er 6-personers. Længst til højre i billedet Cai Caspersen, og ved siden af ham, med høj hat, Hans Lystrup.

  

 Imidlertid lå det tilsyneladende Caspersen fjernt at drive forretning i den større stil, han havde næppe nogensinde mere end ét, højest to mennesker ansat, eller som medarbejdere. I begyndelsen af 1930'rne var Erik Jørgen-Jensen en slags kompagnon og stod for korrespondancen med udlandet, i 1933-34 skulle den senere direktør for den danske import af Caterpillar, Even Ibsen, sælge ArmstrongSiddeley, men det var svært, som sædvanlig var kongehuset sikreste aftager.