|
Jørgen Hansens Aprilia, fotograferet i august
sidste år, før motoren brød sammen. Nu er en af reservemotorerne
ved at blive gjort klar.
I. Serie fremstillet 4.350 stk. i 1937-39, deraf
1.203 i 1939, og i 2. Serie fra 1939 til 49 2.252 stk.
På disse chassiser har mange bilskræddere, men især
Pinin Farina, bygget talrige typer karrosserier. Farinas arkiver gik
desværre tabt ved en brand i 1946. |
|
Sådan stod Birger Bayers Aprilia i 15 år hos en hugger på
Stevns. Da Sonja Norres mor købte den i 1939, var den amaranth-rød
(ca, maroon). Senere er den malet mørkeblå. Vognen er nogenlunde
komplet og i hvert fald bedre end en, der vides at være i Jylland.
Fabrikken oplyser, at den er trillet af samlebåndet 20. juni 1939,
som en Tipo 238 Lusso med gråt stofindtræk.
|
|
|
REDAKTION
O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
Tel. 02-89 11 48.
Helst skriftlig henvendelse.
I redaktionen: Th. Ry Andersen, Peter Bering,
Erik Olsen, K.
Schouboe, P. E. Hansen,
Peter Joel Jeppesen, Bjarne
Kornbeck,
Ole Nissen, Peder Steril.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Repro: Københavns Kliche
& Offset.
Tryk: Eiler Filertsen, Kbh,
|
BAGSIDEN:
To Lancia 3-tons lastbiler kørte Tordenskjold
tændstikker. De var noget upålidelige og blev udskiftet efter 3-4 år.
Billedet af den ene er taget på Gosch fabrikken i 1932-33
|
|