|
Bilhistorisk Tidsskrift NR. 74 - 1983 side 26 |
|
Til forstærkning af bundpladerne, er der i disse
presset nogle kryds. De gamle bundplader var i temmelig miserabel stand.
Der var noget rust, og der var i tidens løb lavet nogle reparationer, der
ikke levede op til standarden for et vintage køretøj. I stedet for at
reparere de gamle, blev der fremstillet nogle nye. I alt skulle der
presses 4 kryds i pladerne, og da M.G. jo er en engelsk bil, er der
selvfølgelig ingen af dem der er ens. Det ville altså være rart med en
metode, der fordrede et minimum af presværktøj. Bent Sønderby Larsen
foreslog at presse i en gummiplade. Der blev fremstillet kryds af
fladjern, der passede ned i bundpladens udpresninger. Presningen foregik
ved, at der nederst blev lagt en solid stålplade (20 mm tyk), ovenpå den
en syntetisk gummiplade på ca. 10 mm tykkelse, så karrosseripladen og
oven på den presformen der var fremstillet (kryds) og øverst igen en
svær stålplade. Resulatet overgik mine bedste forhåbninger.
Udpresningen stod meget tydelig i kanterne. |