|
|
|
præstere, men man fik denne luksus en del
billigere end hvis man betalte for navne som Lagonda eller Bentley.
Til udstyrelsen hørte centralsmøring,
gear-synchromesh, hydrauliske bremser, indbyggede hydrauliske
I ca. 1953 ejedes den mørkerøde SA cabriolet af
Einar Thorbjørn. Han mener at en følgende ejer satte den
fuldstændig i stand, men udvandrede nogle år senere og muligvis
tog vognen med. |
|
|
Den anden af de SA cabrioletter, Nellemann indførte
blev købt af Malthe Bruun. Han indbyttede den i 1939 til den endnu
kraftigere WA.
Var det Malthe Bruuns SA, gartner Jensen, Lundely, fik lige
før krigen? Den var brunrød og adskilte sig fra Davids ved at have
gæller i motorhjelmen i stedet for klapper og reservehjul i venstre
skærm i stedet for bagpå.
donkrafte (dog ekstraudstyr på VA), Luvax hydrauliske
støddæmpere, indstillelig rathøjde og naturligvis læderindtræk og
ædeltræs instrumentbræt og paneler.
Morris Bodies lavede de lukkede modeller, de todørs Tickford
cabrioletter blev lavet hos Salmons og de firedørs touringer af
Charlesworth. Bart chassis kunne købes, hvis man ønskede
specialkarrosseri.
SA blev sendt på markedet i marts 1936, VA i april 1937 og WA som
sagt i november 38.
Introduktionen af SA — og T Midget — faldt sammen med
Nellemanns overtagelse af agenturet, for Danmark, og de første vogne,
Nellemann tog hjem, |
|