Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 76  -  1983     side  26

     
 

 

 

fire vogne startede ad gangen, 6 km den ene vej til rundkørslen ved Glostrup og 4 km tilbage til målet. Nellemann startede i klasse med to Opel og en Ford »4«, dvs A, og vandt selvfølgelig stort med tiden 4:47:7, svarende til ca 125 kmt. Arrangørerne påstod at have kalkuleret på forhånd, at højeste fart på den lange langside så ville være 42 procent højere. Nellemann kørte i øvrigt hurtigere, da han i et andet heat startede i sin ny TC. Malthe Bruun flyttede til Djursland. Hans søn Kjeld er medlem af DVK nu. Han mener, faderen solgte vognen omkring 1953-54.

 
 

Houmøller har restaureret undervogn, mekanik og karrosseri bagfra indtil vindspejl og herser med at rekonstruere torpedoens træværk.

Den WA cabriolet, Malthe Bruun byttede til i 1939, lånte Vilh. Nellemann efter krigen og kørte dels hastighedsprøve på den ny Strandvej i Nivå, dels løb på Ringvejen ved Herlev søndag den 6. oktober 1946 før den blev åbnet for trafik. Det er der, fotografiet er fra. Det foregik ved, at mindst to og højst