Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side    7

     
 

endte med et Glaenzer-Spicerled, og der blev i al hast monteret en tre-trins manuel gearkasse, som Tractionens fader, Andre Lefèbvre, konstruerede og satte i produktion pÃ¥ fÃ¥ uger.
   Tidsplanen blev overholdt, og den 24. marts 1934 kunne Citroën 7A præsenteres for den undrende offentlighed. Men samtidig var firmaets kreditter opbrugt, og en truende likvidation af hele Citroën-koncernen syntes uundgÃ¥elig. Andre Citroëns egenrÃ¥dige mÃ¥de at styre sit imperium havde spillet fallit - og diskret blev han fjernet fra lederposten, idet firmaets hovedkreditor Michelin skød yderligere kapital i foretagendet, nu da det sÃ¥ ud til, at den nye Citroën 7 blev genstand for umÃ¥delig interesse, hvor den end blev vist frem. Andre

    
G. 0. Larsen (far til klubmedlem Bøje Larsen) var fotograf og kørte en sommerdag i 37 en tur med sin kone til den nye Storstrømsbro (forsidebilledet er fra samme tur). Modellen er en 11 Sport 34, hvilket bl. a. ses på den manglende bagklap og de to tankdæksler, Nedenunder ses Citroëns værkstedshal omkring 1937.