|
endte med et Glaenzer-Spicerled, og der blev i al hast
monteret en tre-trins manuel gearkasse, som Tractionens fader, Andre Lefèbvre,
konstruerede og satte i produktion på få uger.
Tidsplanen blev overholdt, og den 24. marts 1934 kunne Citroën
7A præsenteres for den undrende offentlighed. Men samtidig var firmaets
kreditter opbrugt, og en truende likvidation af hele Citroën-koncernen
syntes uundgåelig. Andre Citroëns egenrådige måde at styre sit
imperium havde spillet fallit - og diskret blev han fjernet fra
lederposten, idet firmaets hovedkreditor Michelin skød yderligere kapital
i foretagendet, nu da det så ud til, at den nye Citroën 7 blev genstand
for umådelig interesse, hvor den end blev vist frem. Andre
G. 0. Larsen (far til klubmedlem Bøje Larsen) var fotograf og kørte en
sommerdag i 37 en tur med sin kone til den nye Storstrømsbro
(forsidebilledet er fra samme tur). Modellen er en 11 Sport 34, hvilket bl.
a. ses på den manglende bagklap og de to tankdæksler, Nedenunder ses
Citroëns værkstedshal omkring 1937.
|
|
|
|