Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side   11

     
 

 

 
 

det er fra Brudegården i Farum 1968. Yderst til højre ses Erik Schultz' årg. 39 fotograferet i 1970, inden den blev malet »britisk racing green«, som den er idag (se BHT nr. 36173). Denne vogn har øjensynligt ligesom Peter Jeppesens kørt i Jylland (Arhus, Skanderborg, Horsens og Kolding) fra ny af, og én af dem kan godt være den hvide cabriolet, som kørte foran de engelske styrker, da de rykkede ind i Århus i maj 45 (se billedet på næste side). Underst til venstre ses Lundbergs 11 Normale coupé årg. 36, der tidligere tilhørte J. Harup. Til højre forneden Jørgen Kjær med sin 11 Sport årg. 34, der tidligere tilhørte Chr. Lyngborg. Denne vogn følges i

 

Øvrigt i stelnr. med Per Bødkers og med  den, som Henning Mortensen solgte til  Sverige 174.

  
stighed på mindst 140 km/t. I det ydre var den karakteristisk ved at have indbyggede forlygter i forskærmene. Imidlertid kom den aldrig i produktion, og det hævdes, at de udstillede vogne til lejligheden var forsynede med Fords V8-motorer, da man endnu ikke hos Citroen havde færdig-udviklet en V8'er opbygget over to 11-blokke. Prototyperne (sedan og cabriolet) blev efter al sandsynlighed tilintetgjort, men den dag i dag vil