|
1935: Ståltag på alle modeller og sidst på året
bagklap hængslet forneden. En benzinstuds i højre side og signalhornene
placeret bag små gitre i forskærmene. Hydrauliske støddæmpere i stedet
for friktionsstøddæmpere.
1936; Tandstangsstyring i stedet for snekkestyretøj. En
ventilationsluge midt for forruden. Instrumentbordet flyttes over under
rattet.
1938: Michelin »Pilote«-hjul (plade egerfælge) og bredere skærme.
1939: Type 7 ECO leveres med øget kompression og højere
gearing. Samtidig kommer »11 Performance« med øget kompression og ny
karburator og 56 hk i stedet for 46.
1946: 11 Sport (Legere) genopstår efter krigen — 7 udgår.
»Klapperne« i motorhjælmen forsvinder sidst på året og erstattes af
»ribber« lige som »pilote«-hjulene erstattes af pladehjul.
1947: Produktionen af 11 Normale genoptages.
1949: Den første danske varevogn bygget over 11 Sport ser dagens lys.
1950: Nyt rat med to eger i stedet for tre. Rørstolene forsvinder og
erstattes af "pullmann-sæder". Pyntelister sættes på
forpanelet.
1952.- Kuffertbagklap forøger bagage rummet medm 50%. Vinduesviskere
|
|
11 Normale 1938 cabrio-coach, der står på
Ålholm bilmuseum. Der findes i dag ingen synlige mærker, som
fortæller, hvor den er bygget. Kalechen er desværre blokeret. Til
højre ses den lille 11-motor i det store motorrum på Cord'en
ligeledes på Ål-holm. Efter karburator og luftfilter at dømme er
det en »performance«-motor på 56 hk.
|
|
|
|
|