Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side   16

     
 

 

så til gengæld helt ensfarvede. Fra 1938 var vognene oftest ensfarvede i sort, sølvgrå eller mørk rød. I 38/39, hvor bilerne havde »pilote«-hjul, var disse malet i vognens farve (eller cremefarvet, hvis vognen var sort), mens hjulkapslen var sort med forchromet kalot.
   
De to-dørs tractioner
 
Særlig opmærksomhed knytter sig til cabriolet- og coupe-modellerne, der

  
Familiale-modellen var måske ret al mindelig i Danmark før krigen, men kun enkelte har overlevet. Her ses en 11 Familiale ophugget i 1967. Det er en 37-model, hvilket ses af de symmetriske døre, hvor venstre fordør er magen til højre bagdør og tilsvarende højre fordør og venstre bagdør. Fra 38 havde Familialen samme bagdøre som 11 Normale, På biludstillingen i Forum 1950 sås denne 11 Normale Taxa. Også ved denne lejlighed udstilledes en adskilt 11 'r - Jvnf. billedet på omslagets inderside. Bagest i billedet ses på Fords standen V8 Pilot (engelsk), ligeledes monteret som Taxa med bl. a. tagbagagebærer.