|
|
|
det samtidig og fortæller, at kun få er hugget op.
Man får et begreb om, hvorledes interessen for åbne vogne
har udviklet sig igennem årene ved følgende lille beretning: I Sverige
fandtes i 1970 3 cabrioleter, hvoraf den ene var importeret i nyere tid
fra Frankrig, mens de to andre var solgt fra nye i Sverige. På samme tid
fandtes der her i Danmark mindst 13 cabrioleter og 1 coupé. I 1984 findes
i Sverige 9 cabrioleter og 4 coupé'er. I Danmark er der nu kun 7
cabrioleter tilbage Qg ingen coupé'er. Der er hentet 6 cab'er og 1 coupé
til Sverige, mens de øvrige svenske vogne er hentet i Frankrig. Denne
konstatering skal kun bruges til et lille hjertesuk over, at interessen
for Citroën i Danmark har været så længe om at komme i gang (først i
1983 kunne der startes en dansk »Traction-klub«). Beretningen fortæller
dog også, og det er meget positivt, at der tidligt blev stiftet en klub i
Sverige (Svenska B-11 Klubben fra 1966), som gennem årene har været
meget aktiv med hensyn til reservedelsformidling og løbsarrangementer, og
som danske entusiaster har støttet sig til.
|
|