Bilhistorisk Tidsskrift NR. 77 - 1984 side 20 |
|
Af de 7 overlevende cabrioleter i landet er to i dag indregistrerede og begge i rimelig god stand (E. Schultz og P. Schmidt Jensen). Derudover findes en fin original 11 Sport fra 34 Q. Kjær), som i øjeblikket gennemgår en let restaurering. De øvrige fire er slemt medtagne af årene og de mange ejere, og de gennemgår i øjeblikket langvarige og omfattende restaureringer. I Danmark har Normale-modellerne altid været mest udbredt, og der er således bevaret 5 Normale cab'er (Strøyer Hansen, T. Borregård, P. Jeppesen, E. Schultz og P. Schmidt Jensen) og to Sport cab'er (P. Bødker og J. Kjær). Mon der skulle dukke flere op? En epoke er forbi Ved krigsudbruddet i 1940 var der produceret ca. 270.000 tractioner, og den første glorværdige epoke med stort modelprogram var forbi. Specialkarrosserier 11'ren blev fra starten genstand for ombygninger med forskellige special karrosserier, som Citroën-fabrikken |