Bilhistorisk Tidsskrift NR. 77 - 1984 side 23 |
|
mærket »Phlups« eller den franske »A.E.A.T.«. |
fra Citroën på et D 6-60 chassis. På Ålholm bilmuseum
kan ses en Cord fra USA med 11-motor. Historien skulle være den, at
maskineriet i Cord ofte brød sammen (evt. ved påkørsler), og at det var
forholdsvis ukompliceret at erstatte det med 4- eller 6-cylindret fra
Citroën.
Citroën efter krigen |
der havde lagt børnesygdommene bag sig. Produktionerne
kom derfor hurtigt i gang, og det er nok en af de enkle forklaringer på
Citroëns store popularitet i slutningen af 40'rne. Quai de Javel kunne
simpelt hen levere de første 11're allerede i 46. Der var først kun tale
om 11 Sport, men snart kom også Normale og 15-Six i gang, men 7 og
Familiale »overlevede« ikke, ligesom de åbne vogne. |