Bilhistorisk Tidsskrift NR. 77 - 1984 side 29 |
Ret hurtigt efter at fremstillingen komi gang, blev basisvognene leveret som denne til Dansk Citroën. Dvs. uden bagklap og -sæde. gende måde: Dørene, bagklappen, bagsædet osv. blev
afmonteret på den nye personvogn. Tagrenderne blev fjernet på det
bageste stykke, derefter blev den bageste del af taget samt bagstykket
mellem bagskærmene skåret af. De nye pladedele blev skåret til efter en
skabelon og banket i facon i hånden. Derefter svejsedes de i, i alt seks
dele. Ifølge sjakformanden uden brug af svejsetråd. Herefter blændedes
ruderne i de afmonterede bagdøre med et stykke plade der punktsvejsedes i
og bukkedes omkring dørens overkant. Efter afmontering af håndtag m.m.
sattes dørene atter i bilen og punktsvejsedes fast indefra. Revnerne
mellem dør og karrosseri fyldtes ud med asbestsnor og spartledes til med
tin. Type I i sin første udførelse, 1949. jalousilågen er muligvis det eneste, som ikke er lavet på Citroën, |