Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side   30

     
 

 

Denne bil ved vi ikke meget om -den er sandsynligvis ikke seriefremstillet. Øjensynlig drejer det sig om en årgang '49, hvorfor vi antager, at den er en af de to prototyper, der ikke blev til noget. Håndværksmæssigt ser den ud til at være af væsentlig højere kvalitet end produktionsmodellerne.

den og tyndere i siderne. Herved opstod et hulrum forrest i bunden, som kunne nås forfra. Reservehjulet anbragtes på et beslag i varekassens højre side.
   Varevognene leveredes enten helt lukkede fra førerpladsen eller med halv gitteradskillelse efter kundens ønske.
   Hvad angår bagdørene var de første som nævnt jalousilåger med lameller i egetræ. På et tidspunkt tilbød man kunderne gennemsigtige lameller i plexiglas som tilbehør. Da ja-

  
Type 2. Hvornår man påbegyndte denne vides ikke nøjagtigt, men det har antagelig været sidst i 1951. En vogn som denne var med på varevognsudstillingen i Københavns Forum i 1952.