Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 78  -  1984     side   17

     
 

Buicks 1928 modeller kendes umiddelbart på at dåselygterne er afløst af parabolformede, men stadig med ciselerede lygterande, og at kølerkappen er forenklet i forhold til de foregående fire år. Blandt modellerne var flere »falske« landauletter – nakkekalechen kunne nemlig ikke åbnes. De blev kaldt DeLuxe Sedan eller Brougham Touring Sedan. Vognen øverst til venstre er den samme som på bagsiden af bladet, U 707 Den tilhørte J.L. Studstrup fra Ålborg Omnibil-Selskab. Ved siden af den en 5-personers coupe, hvoraf kun 11 skal være eksporteret. Fotograferet i 1930'erne i København.
   Nederst til venstre torvedag for nogle år siden i en købstad på Lolland-Falster og Helga Jacobsens sedan, som stammer fra Fyn.
   Til højre 1929-modeller Øverst en roadster, Ib Wiboe-Hansen havde de første år efter Anden Verdenskrig og kørte til Bodø i sammen med Leo Kristoffersen. Glimrende vogn, bortset fra at hjulene skulle vandes hver morgen, og at bremserne med udvendige bånd ikke var meget bevendt. De forsvandt først på 1930-modellerne. Sedanen var turkis og sort og tilhørte overretssagfører Andreas Christensen i Århus.