|
I sportslig henseende har Buick ikke gjort
sig bemærket herhjemme. Vi har et notat om at cykelhandler Vald.
Hansen, Hesselager, vinder klassesejr med Buick ved Fyens Stifts
Motor Klubs bakkeløb 15. oktober 1916 (selvfølgelig for at gøre
reklame for Jydens En-gros Lager i Odense). 1 1919 og 20 er der Buick
med i Fanø-løb, kørt af henholdsvis Knud Danielsen og kørelærer
Harald Petersen. De klarede sig pænt. Petersen blev senere svoren
Chryslertilhænger, Knud Danielsen kørte mest FIAT, |
|
men i juni 1928
tilbagelagde Danielsen i Buick Madrid-København på to døgn
fem timer og fem minutter trods 6 timers tvungen hvile i Paris og
flere spanske jernbanebomme, hvis vogtere måtte bankes op om
natten. Klassesejr med et gennemsnit af 63 kmt.
Herunder Erik Castenskjold i 1934 Buick ved løb i
Ravnholm 1946 og Stenfeldt Hansen, der klarer bakken i Ganløse i
sin 1937 Convertible Phaeton - vist nok et nummer mindre end
Bjerrings og Kølles. |
|
|
(fortsat fra side 8)
den originale mørkegrønne lak med guldstafferinger og
sorte paneler og skærme.
Kalechestoffet blev skaffet fra England, men amerikansk
valnød fandt Hindsgavl i Århus.
Her, som i USA, var Buick meget brugt til ambulancer -
sygevogne - og rustvogne. Herover en 1926-27, som sygehuset i Hammel endnu
i 1950'erne brugte til at køre vasketøj til Randers i. Også Zone
Redningskorpset og Falck brugte mange
Buicker
Til højre nærmest en
26-27'er og en fra 1934 med karrosseri fra Jensen Ågård i
Vejle. Længst til højre en 1937 før og efter behandling hos Ernst Jørgensen, Nørrebros
Karrosserifabrik.
|
|